Home

Monday, November 15, 2010

Aktiviti Kami Sekitar November 2010

Bulan November 2010 ini, dijangka aktiviti voluntarily work aku & wawa agak penuh. But we really love it. Coz we're doing it with full of passion and we want to share the passion with all the ladies tak kisah la yang terdiri dari kaum mak-mak, bakal mak atau yang masih belum berkahwin dan mempunyai anak. Yang penting, segala info , segala pengalaman dapat dikongsi bersama.

Pada 12 November 2010, salah seorang our monthly SGM member's telah menjemput aku and wawa for a small talk bout early breastfeeding and myths. Small get together with the staff ini telah di buat di Centre for Affiliate and Diploma Programme di MMU , Melaka.Staffs yang memang eager untuk berkongsi pengalaman dan info . Talk telah diadakan dari jam 3pm - 5pm ++ . Terima kasih warga MMU kerana menjemput kami.



Monthly mom- to mom Support Group Meeting yang di conduct oleh Kelab Susu Ibu Melaka juga telah diadakan pada 14 November 2010 . Terdapat muka-muka baru yang datang kali ini. Perbincangan kali ini, berkisar tentang pelbagai masalah : ada pasal risau bila pump tak cukup, kerisauan tidak dapat meneruskan breastfeeding journey selepas habis pantang dek kerana jerja dan bermacam lagi. 


Insya Allah, pada 26 November 2010 , kumpulan Kelab Susu Ibu Melaka akan mengadakan hospital visit di Hospital Melaka. Ianya adalah salah satu cara untuk kami memberikan support, menyalurkan info pada ibu-ibu yang baru bersalin di hospital Melaka. Mom-to mom support adalah lebih berkesan dan efekif.

Penutup bulan November iaitu pada 29 November 2010, sekali lagi Kelab Susu Ibu Melaka dijemput untuk bersama-sama menjayakan Seminar Susu Ibu di Hospital Jasin , Melaka . Insya allah, kami akan membuka booth dan bolehlah para penduduk sekitar Jasin datang untuk bertanya, meminta pendapat mengenai susu ibu kepada kami pada hari itu. Insya Allah, kami sedia membantu . :)

Semoga apa yang kami lakukan dan akan lakukan ini, akan memberi benefit pada semua di luar sana . :)

No comments:

Post a Comment